Logotype för Sjöljungfrunssimskola

Om Sjöjungfruns simskola

Sjöjungfrunssimskola erbjuder en personlig och individ anpassad verksamhet i en lugn miljö.

Där vi alltid ser till att vår undervisning är uppdaterad och följer utvecklingen inom de olika kurserna samt att vi som jobbar är utbildade instruktörer.

I våra simkurser är föräldern med barnet i vattnet då det enligt forskning visat ger barnen en större trygghet och snabbare inlärning.

I lektionerna övas mycket vattensäkerhets övningar med syfte att barnen ska kunna livrädda sig själva även innan de är simkunniga. Även föräldrarna får här med sig ett vattensäkerhets tänk.

Utbudet av kurser kan ändras efter efterfrågan och hur behoven ser ut.

Vårt mål att få fler att lära sig simma men också bli vattensäkra.

E-mail: sjojungfrunssimskola@gmail.com
Telefon:

Klicka här för vägbeskrivning till bassängen som ligger i Gyllensvaans Möblers fritidsanläggning (vid fabriken).

Om mig

Jag som äger och bedriver Sjöjungfruns simskola heter Sara Hammar.

Jag har jobbat inom bad i olika roller i över 20 år. Jag har suttit 6 år i Svenska Badmästareförbundets styrelse var av 2 år som ordförande.

Där jag samarbetat med Svenska livräddningssällskapet, simförbundet och svenska Badbranschen.

Jag har studerat fristående kurser inom organisation och ledarskap på högskolan i Skövde.

Jag har studerat fristående kurser i psykologi på högskolan i Borås samt fristående kurser i juridik på Lunds universitet.

Jag är utbildad simlärare genom Svenska livräddningssällskapet.

Utbildad babysim instruktör och instruktör för små barns simskola genom Linnéas simskola

Utbildad vattenträningsinstruktör genom måbra institutet.

Vattentränings utbildare genom Svenska Badmästareförbundet

Ledarskapsutbildning för chefer inom bad genom Svenska Badmästareförbundet
Mermaiding instruktör

Instruktörer

Alva Hammar

Utbildad simlärare genom svenska livräddningssällskapet

Utbildad vattenträningsinstruktör genom Svenska Badmästareförbundet.

Tidigare jobbat 2 år i simhallen i Tidaholm där hon haft mycket simskoleundervisning.

Jobbar i dag som butiksbiträde.