Logotype för Sjöljungfrunssimskola

Simskola

Nybörjare är från året barnet fyller 5 år. Inga förkunskaper krävs. Här lär vi oss grunderna i simning och anpassar simningen efter barnets förutsättningar.

I denna kurs har barnet med en förälder i vattnet som är behjälplig i vattnet. Det ger barnet trygghet och en snabbare inlärning samtidigt som den blir en aktivitet att göra tillsammans med barnet. Nybörjar gruppen fortsätter man gå tills man uppnått kraven i fortsättningsgruppen.

Fortsättning här ska barnet klara att simma 5 meter bröstsim eller 10 meter ryggsim utan sim hjälpmedel. (Tagit bläckfisken eller grodan rygg 10 meter) Kursen fokuserar på att öva tekniken och utöka sim sträckan, öva dykning samt vattensäkerhet. Även i denna kurs har barnet med en förälder i vattnet som är behjälplig i vattnet. Det ger barnet trygghet och en snabbare inlärning samtidigt som den blir en aktivitet att göra tillsammans med barnet.

Simskola för årskurs 3-6 I denna kurs krävs inga förkunskaper. Här jobbar vi utifrån den enskilde eleven och för att nå skolans mål i simning. Även i denna kurs har barnet med en förälder i vattnet som är behjälplig i vattnet. Det ger barnet trygghet och en snabbare inlärning.

Simskola för årskurs 7-9 I denna kurs jobbar vi med simtekniken och att stärka simkunskapen för att nå skolans mål i simning. Startas efter efterfrågan.

Simskola finns både i Kättilstorp och Hjo.

Mer information om våra bassänger kan läsas genom att klicka här>>

Kättilstorp – Bassängen i Gyllensvaans Möblers fritidsanläggning (vid fabriken)

Storgatan 6, 521 95 Kättilstorp

Tider

Söndagar med start 20/10-8/12

Nybörjare 13.30-14.00 (från 5år förälder med i vattnet) 8 tillfällen (Obs gruppen är fullbokad)

Nybörjare 14.00-14.30 (från 5år förälder med i vattnet) 8 tillfällen (Obs gruppen är fullbokad)

Nybörjare 14.30-15.00 (från 5 år förälder med i vattnet) 8 tillfällen (Obs gruppen är fullbokad)

Fortsättning 15.00-15.30 (Förkunskapskrav 5 meter bröstsim eller 10 meter ryggsim.(förälder med i vattnet) 8 tillfällen

Tisdagar med start 22/10-10/12

Nybörjare 17.00-17.30 (från 5 år förälder med i vattnet) 8 tillfällen

Fortsättning 17.30-18.00 (Förkunskapskrav 5 meter bröstsim eller 10 meter ryggsim.(förälder med i vattnet) 8 tillfällen

Simskola för årskurs 3-6 18.00-18.45 (inga förkunskapskrav. förälder med i vattnet) 8 tillfällen

Nybörjare och Fortsättnings simskola 8 tillfällen 1050kr

Simskola åk 3-6, 8 tillfällen 1200kr

Simskola åk 7-9, 8 tillfällen 1200kr

Spa for Hjo

Skövdevägen 19 54432 Hjo

Tider

Vårens kurser kommer läggas upp här inom kort

Simskola 7 tillfällen 1050kr

Anmälan och Betalningsvillkor

Anmälan är bindande från första lektionstillfället. Avbokar man inte sin plats blir man betalningsskyldig för hela kursen.

Det är inte möjligt att ta igen missade tillfällen. Om simlektionen ställs in ersätts den med ett nytt tillfälle.

Kurserna betalas med Swish till första lektionen. Återbetalning sker endast vid sjukdom och uppvisande av läkarintyg,

Alla barn och ungdomar har rätt till en aktiv fritid.

Simkunnighet är en livsnödvändighet. Många har det tufft idag därför vill vi påminna om att det går att söka ekonomiskt stöd hos bland annat Svenska livräddningssällskapet och majblomman till simskoleavgift

Anmälningsformulär

Fyll i följande uppgifter för att göra en anmälan. När anmälan är gjord skickas en bekräftelse ut. Om ni inte fått en bekräftelse kolla i skräpposten.