Logotype för Sjöljungfrunssimskola

Information om våra bassänger

Kättilstorp – Gyllensvaans Möblers fritidsanläggning

Välkommen till bassängen i Kättilstorp i Gyllensvaans fritidsanläggning (Ligger i anslutning till fabriken)

Här erbjuds kurser i:
-nybörjar babysim och fortsättnings babysim samt minisim.
-Simskola för nybörjare och fortsättning samt för skolelever från åk 3 – åk 9.
-Vuxensim.
-Vattenträningen Aqua Power och Aqua soft samt Aqua gravid
-Privatlektioner för vuxna och barn.
-Mermaidings kurser för barn och vuxna samt även privatlektioner.

Bassängen är 16,5 *12 meter och har ett djup på 1,3–3,0 meter på den allra djupaste delen.
Temperaturen ligger på 30 grader under simskolan och 33-34 grader under babysim och minisim
Plats Storgatan 6, 521 95 Kättilstorp
Parkering finns utanför
Entré andra ingången till vänster står en skylt med fritidsanläggning över dörren. Ta av er skorna i entrén.
Barnvagnar undanbedes då ytorna är små i entrén och i omklädningsrummen
Skötbäddar det finns ett skötbord på toaletten i entrén. Duschstolar för de minsta finns att tillgå i omklädningsrummen.
Omklädningsrum Det finns ett dam och ett herr omklädningsrum som ligger i direkt anslutning till entrén. Barnet följer könet på föräldern. Inga skåp så ta med värdesakerna upp till bassängen. Bassängen ligger två trappor upp. (Det finns hiss)
Antal vuxna i bassängen Här kan vi vara 2 föräldrar med i babysimmet och minisimmet

Hjo – Spa for Hjo

Välkommen till bassängen i Spa for Hjo

Här erbjuds kurser i:
-nybörjar babysim och fortsättnings babysim samt minisim
-Simskola för nybörjare och fortsättning.
-Kurser i vuxensim.

Bassängen är 10*4 meter och har ett djup på 1,4–1,5 m
Temperaturen ligger på 33 grader samtliga dagar
Plats Skövdevägen 19, Hjo
Parkering finns utanför
Entré ta av er skorna i entré och ställ in dem i skohyllorna.
Barnvagnar undanbedes då omklädningsrummen och ytorna i entrén är små
Skötbäddar ett skötbord finns att tillgå i omklädningsrummet.
Omklädningsrum gå rakt fram när ni kommit in genom entrén och sväng vänster efter receptionen så ligger herromklädningsrummet första till höger och damomklädningsrummet rakt fram. Duschar finns i omklädningsrummen samt en dusch vid bassängen. Barnet följer könet på föräldern. Inga värdeskåp så ta med värdesaker in till bassängen.
Antal vuxna i bassängen här är vi en vuxen med barnet i babysim och minisim samt simskolan.